Dit was een groot jaar voor IWC-horloges kopen . Het 150 jarig jubileum vierde IWC een ambitieuze en indrukwekkende sociale mediacampagne om een ​​hele reeks nieuwe horlogemogelijkheden voor de 150e “Jubilee Collection” te promoten – een mijlpaal waar het merk terecht trots op is. Onder de modellen waren drie nieuwe toevoegingen aan de Pilot Collection. De eerste was een “betaalbaar” piloothorloge, het tweede een jaarlijkse kalendercomplicatie, en de derde is de IWC Big Pilot’s Watch Big Date-editie “150 Years” (we gaan het voortaan het “Big Date Jubilee” noemen) met beide een witte en blauwe wijzerplaatoptie. Hoewel veel van die modellen gewoon een ontwerpverversing of een nieuwe kieskleur waren, voegt het Big Date Jubilee een geheel nieuw model toe met een grote dubbelcijferige datumweergavecomplicatie onder de 12 uur – een primeur voor de Big Pilot-collectie en een eerste voor de hele moderne pilot-lijn van IWC.
Met Georges Kern aan het roer, was de strategie van verkoop IWC-horloges om bestaande collecties te nemen en de SIHH-fase te gebruiken om elk jaar een verzameling te reviseren en opnieuw uit te brengen. Vanwege de eenvoudige, duidelijke cyclus waren de releases coherent, aantrekkelijk en sommigen zeiden dat ze verwacht werden. Waarschijnlijk pionierend op een succesvolle strategie, vertrok Kern uiteindelijk naar Breitling en heeft een vergelijkbaar model geïmplementeerd dat begint met de Navitimer-collectie. Omdat het het eerste jaar zonder Kern was (zoals sommigen terecht opmerkten over de timing), brak de 150e “Jubilee Collection” die mal op SIHH 2018 en bracht 14 horloges uit die verspreid waren over de Pallweber, Portugieser, Portofino, Da Vinci en Pilot’s collectie. Maar het Big Date Jubilee was een duidelijke voorloper voor de menigte en mijn persoonlijke favoriet van de partij.


Het Big Date Jubilee voelt fris, maar nog steeds vertrouwd. verkopen nep horloges Net als de anderen in de collectie, meet de stalen kast 46,2 mm, maar het lukt om een ​​haar van de dikte te scheren, dat ondanks de toegevoegde Big Date-functie 15,2 mm meet. Zelfs nog steeds, met een dikte van 15,2 mm, naderen of passeren we veel oversized 7750-gebaseerde horloges – en in combinatie met replica IWC-horloges kenmerkende “Big Crown” draagt ​​dit horloge, zoals verwacht, vrij groot om de pols. Ik zal zeggen dat de nieuwe, gepolijste behuizing de maat een beetje verzacht omdat het een “optisch” uurwerk presenteert, maar het vereist absoluut een aantal ernstige onroerend goed. Ik moet het wachttegoed geven waar het moet komen. Ondanks dat het merkbaar en overdreven is, voelt het niet per se flitsend aan en dat is niet iets dat ik vaak kan zeggen over een gepolijst horloge van deze omvang.


Pilotenhorloges moeten van nature leesbaar zijn en ik zou zeggen dat hoewel er veel merken zijn die pilotenhorloges verkopen, IWC een dominante figuur in de ruimte is geweest en een die consequent onder de indruk is van hun belachelijk leesbare en samenhangende ontwerpen. Het jubileum met de Big Date is geen uitzondering. Als er iets is waar dit horloge niet van kan worden beschuldigd, is het moeilijk te lezen. De opvallend gelakte blauwe wijzerplaat is prachtig afgewerkt en lijkt bijna op glazuur, en de briljante witte markeringen en lichtgevende zwaardhanden (perfecte lengte trouwens) zorgen voor een fantastisch contrast ertegen. Zelfs met de slechte glans van de AR-coating op het saffierglas, zijn de datum en tijd gemakkelijk uit te kiezen zonder veel spanning of hinder. De kenmerkende driehoek 12 uur klok geeft niet te veel rommel boven de Big Date, en de sub-seconden passen mooi op de wijzerplaat. Ik juich IWC-horloges kopiëren toe voor het creëren van een voldoende grote sub-dial om leesbaar te zijn zonder de indices of cijfers aan weerszijden af ​​te snijden – iets dat zoveel merken simpelweg niet lijken te kloppen.


De complicatie van de Big Date doet fantastisch werk in de wijzerplaat zonder een zware of afleidende functie te zijn. Toen ik de eerste persafbeeldingen zag, wist ik zeker dat IWC een Pilot’s Watch had met een Big Date, maar dat ze dat niet wisten. De Big Date-complicatie is historisch gereserveerd voor de Portofino-collectie, een bewijs van de subtiliteit van de toegevoegde complicatie. Hoewel ik normaal zou pleiten voor een passend datumvenster, past het contrast mooi bij het horloge. IWC heeft het scherm zelfs dun ingekaderd met een dunne witte rand om het nog makkelijker te maken in een oogopslag.


Omdat de Portofino het “nietje” Big Date-model is in de catalogus van valse IWC-horloges, gebruikten ze een aangepaste versie van wat het interne 59220-kaliber binnen zou zijn geweest. Omdat de 59220 een dag van de week en gangreserve-indicator bevatte, verwijderde IWC de eerste en verwijderde de Big Date en kleine secondenteller terwijl de 8-daagse gangreserve-indicator naar de achterkant van het horloge werd verplaatst – waardoor het nieuwe kaliber 59235 werd gecreëerd. De handgewikkelde beweging van 4 Hz is niet zichtbaar via de achterkant van de kast, behalve een klein venster voor de gangreserve-indicator. Ik ben een beetje teleurgesteld in het ontbreken van een caseback van de tentoonstelling om de nieuwe beweging weer te geven, hoewel ik vermoed dat de utilitaire aard van het horloge de gemiste kans overschaduwt. Hoe dan ook, de open gewerkte gangreserve-indicator en “150 jaar” gestempelde achterkant zien er netjes uit en bieden het horloge een waterdichtheid van 60 meter.

3 gedachten over “kopen IWC Big Pilot’s Big Date Edition ‘150 Years’ horloges”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *